Dobíjení W204 C250 cdi

Servis a opravy vozů Mercedes
Odpovědět
Jirkach1
Příspěvky: 2
Registrován: úte 13. srp 2024 9:46:14

Dobíjení W204 C250 cdi

Příspěvek od Jirkach1 »

Zdravím všechny. Mám problém a prosím vás o radu, pokud se tím někdo setkal. Mám 2012 C250 cdi 4matic. Nedávno bylo měněno turbo, čištěno sání, EGR, katalyzátor a DPF, vyměněny nějaké snímače, nevím přesně jaké, myslím, že něco ohledně průtoku vzduchu. Mezitím co auto stálo v servisu, odešla baterie (velka), byla vyměněna, pak prý auto nedobyjelo, vyměněn startér, poté i malá baterie. Vše bylo ještě původní. Po výměně velké baterie se prý začala objevovat chyba nabijeni( baterie na displeji). Byl jsem v Mercedesu na diagnostice a řekli, že je špatný alternator. Že při volnoběhu dává 12,6V a při zátěži teprve přes 14V. Mám prý dát originál a nebo jiný, který dává víc. Tento byl podle servisu kupovan podle štítku na starém. Jenže auto nedobiji ani při zátěži, jak jsem zjistil podle servisního menu na přístrojovce. Chová se to takto: po nastartování při volnoběhu dává 12,6V, jakmile se rozjede, vyskočí to na 14,8V. Jenže za chvíli auto záhlasí chybu baterie/dobíjení, vypne se start/stop a chování se změní. Po chybě to při jízdě a noze na plynu od 1000 otáček výše dává 12,6V a dobíjecí proud je v mínusu okolo -15A, po čase se ustálý okolo nuly, někdy je lehce v plusu. Jakmile ale sundám nohu z plynu, nabijeni vyleze na 14,8V a proud na 50-60A, poté se ustálý okolo 15-20A. Jakmile se ale dotknu plynu, i lehce, dobíjení opět klesá na 12,6V a znovu, sundám nohu z plynu a leze to na 14,8V a tak pořád dokola. Jakmile zpomaluji, tak se 14,8V drží bez nohy na plynu do zhruba 1000 otáček, pak začne klesat k nějakým 13,5V a po zastavení dává zase jen 12,6V. Pokud si při zpomalování automat podřadí a otáčky vyskočí z cca. 900 na cca.1500, vyskočí napětí z nějakých 13,5V na 14,8V, samozřejmě bez nohy na plynu. Bylo mi řečeno, ze by to mohl byt nejaky regulator napětí start/stop systému. Je to dlouhé, snad jsem to popsal dosti podrobně a snad se najde někdo, kdo mi bude schopen pomocí. Děkuji

dvykydal
Příspěvky: 1
Registrován: úte 08. říj 2024 13:09:43

Re: Dobíjení W204 C250 cdi

Příspěvek od dvykydal »

Zdravím, takto se chová dobíjení i u mé W204 C180 CGI. Pokud mám baterii v dobrém stavu, dobitou tak na regulace dobíjení probíhá jak popisujete, na volnoběh 12.6V při deceleraci z kopce 14.8V. Žádnou chybu mi to nehlásí. Pokud mám ale baterii něco vybitou tak "solí" alternátor do plna 14.8V hned při volnoběhu a pak celou škálu otáček. Mám za to, možná se pletu, že to bude nějaká "fíčura" od MB aby šetřil spotřebu a CO2, když nezatěžuje motor zbytečným dobíjením hned při startu, volnoběhu atd. a využíval ztrátové energie při jízdě z kopce pokud je baterie nabitá. Baterii mám 4 roky starou.

Jirkach1
Příspěvky: 2
Registrován: úte 13. srp 2024 9:46:14

Re: Dobíjení W204 C250 cdi

Příspěvek od Jirkach1 »

Zdravím a díky za odpověď. Je to přesně jak píšete. Moje auto se chová úplně stejně. Po studování článků na internetu jsem zjistil, že jde o inteligentni dobíjení, kdy se auto snaží kvůli emisím udržovat baterii těsně nad hranicí smrti, což můžu potvrdit. Koupil jsem multimetr a přeměřužuju baterii, abych viděl, jestli auto nabíjí nebo ne. Napětí baterie se udržuje kolem 12,4V, přitom normálně nabitá klasická baterie by měla mít 12,6V a více. Na internetu jsem dále viděl video, kdy týpek nastaroval a alternator dával okamžitě 14,8V. Já jsem vypozoroval, že mě ihned po nastartování dává 12,6V, potom to vyleze na 14,8V a a drží se na této hodnotě dokud nezaradim rychlost(automat), klidně deset minut, bez chyby, i když vytacim motor, nic, žádná chyba.
Jakmile zařadím, spadne to na12,6V a ihned to zase leze na 14,8V. Po rozjezdu to začne padat dolů a někde kolem 13,6V tam vyskočí ta chyba. Dále se to pak chová podle stavu nabití baterie. Buďto to vyleze zpět na 14,8V nebo spadne na 12,6V. Každopádně, auto nabíjí, ale něco je tam špatně. Příští týden jsem objednán do autorizáku, tak se uvidí. Ale chtěl jsem se tomu vyhnout. Mějte se.

Odpovědět